Rozpatrywanie skarg i wniosków
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Tychach
przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków
w środy od godz. 11:00 - 13:00
Kierownicy i pracownicy komórek organizacyjnych
przyjmują interesantów
codziennie w godzinach 7:30 - 15:05
Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Sekretariat Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. Skargi i wnioski rozpatrywane są przez komórki merytoryczne właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku). Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków to:
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu (osobiście).
Skargi i wnioski muszą zawierać:
Uwaga: Skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
W przypadku, gdy Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Tychach nie jest właściwy do rozpoznania wniosku, zobowiązany jest w ciągu 7 dni przekazać go do właściwego organu zawiadamiając równocześnie wnioskodawcę.
Terminy załatwiania skarg i wniosków
Skargi (wnioski) załatwiane są bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w ciągu 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi i wnioski szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
O sposobie załatwienia skargi (wniosku) zawiadamia się skarżącego na piśmie.
Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.
W przypadku braku wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny może podtrzymać swoje stanowisko.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Czas | Dane osoby zmieniającej | Opis zmiany |
---|---|---|
2015-02-09 07:35:50 | Tomasz Lubecki | Edycja |
2012-04-25 11:01:39 | Tomasz Lubecki | Edycja |
2012-04-25 10:45:13 | Tomasz Lubecki | Edycja |
2012-04-25 10:43:39 | Tomasz Lubecki | Edycja |
2012-04-25 10:42:02 | Tomasz Lubecki | Edycja |
2012-04-25 10:40:39 | Tomasz Lubecki | Edycja |
2012-04-25 10:40:11 | Tomasz Lubecki | Edycja |
2012-04-25 10:39:37 | Tomasz Lubecki | Utworzenie |
Liczba odwiedzin | 4765 |
Podmiot udostępniający informację | Wojewódzka Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Katowicach |
Czas wytworzenia informacji | 2012-04-25 10:39:37 |
Osoba wytwarzająca informację | Brak informacji |
Czas publikacji | 2012-04-25 10:39:37 |
Osoba wprowadzająca informację | Tomasz Lubecki |