Rozpatrywanie Skarg i Wniosków

Skargi i wnioski wpływające do Powiatowej Stacji Sanitano-Epidemiologicznej w Gliwicach są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Powiatowej Stacji Sanitano-Epidemiologicznej w Gliwicach. Skargi i wnioski rozpatrywane są przez działy merytoryczne właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku). Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków to: Dział VIII Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie: pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaxem, pocztą elektroniczną, ustnie do protokołu (osobiście). Skargi i wnioski muszą zawierać: imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego, adres wnoszącego Uwaga: Skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym. Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda. Do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań i działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego właściwy jest Śląski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny sprawujący nadzór nad działalnością Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. Uwaga: W pozostałych przypadkach np.: nieprawidłowy stan sanitarno- higieniczny, niewłaściwa jakość środków spożywczych, skargę należy złożyć do terenowo właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. W przypadku konieczności zbadania środka spożywczego uznanego przez konsumenta o niewłaściwej jakości zdrowotnej próbkę do badań laboratoryjnych pobiera przedstawiciel Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. Terminy załatwiania skarg i wniosków Skargi (wnioski) załatwiane są bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego. Zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi: O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku braku wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Powiatowa Stacja Sanitano-Epidemiologicznej w Gliwicach może podtrzymać swoje stanowisko. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Czas Dane osoby zmieniającej Opis zmiany
2012-10-23 10:38:20 Grzegorz Wolski

Edycja

2012-10-23 10:34:27 Grzegorz Wolski

Edycja

2012-10-23 10:33:57 Grzegorz Wolski

Utworzenie

Liczba odwiedzin

2053

Podmiot udostępniający informację

Wojewódzka Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Katowicach

Czas wytworzenia informacji

2012-10-23 10:33:57

Osoba wytwarzająca informację

Brak informacji

Czas publikacji

2012-10-23 10:33:57

Osoba wprowadzająca informację

Grzegorz Wolski