Rozpatrywanie skarg i wniosków
Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
Śląski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny
Dyrektor Wojewódzkiej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Katowicach
w poniedziałki od godz. 10:00 - 12:00
Wyznaczeni pracownicy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Katowicach
od poniedziałku do piątku w godzinach pracy - 7:45-14:50
oraz dodatkowo osoba dyżurująca w każdy poniedziałek do godziny 16:05
Skargi i wnioski wpływające do Śląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Sekretariat Śląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego. Skargi i wnioski rozpatrywane są przez działy merytoryczne właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku). Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków to:
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:
Skargi i wnioski muszą zawierać:
Uwaga: Skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym. Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
Do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań i działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego właściwy jest Śląski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny sprawujący nadzór nad działalnością Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
Uwaga: W pozostałych przypadkach np.: nieprawidłowy stan sanitarno- higieniczny, niewłaściwa jakość środków spożywczych, skargę należy złożyć do terenowo właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. W przypadku konieczności zbadania środka spożywczego uznanego przez konsumenta o niewłaściwej jakości zdrowotnej próbkę do badań laboratoryjnych pobiera przedstawiciel Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
Terminy załatwiania skarg i wniosków
Skargi (wnioski) załatwiane są bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
Zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi:
Czas | Dane osoby zmieniającej | Opis zmiany |
---|---|---|
2023-11-06 12:13:25 | Krzysztof Borek | Edycja |
2023-05-19 11:48:10 | Krzysztof Borek | Edycja |
2023-01-23 09:49:16 | Krzysztof Borek | Edycja |
2021-04-13 13:51:40 | Marcin Fedynkiewicz | Edycja |
2016-08-26 12:06:07 | Krzysztof Borek | Edycja |
2016-08-02 08:32:50 | Krzysztof Borek | Edycja |
2015-02-05 12:45:47 | Marcin Fedynkiewicz | Edycja |
2015-02-05 12:43:01 | Marcin Fedynkiewicz | Edycja |
2015-02-05 12:39:19 | Marcin Fedynkiewicz | Edycja |
2010-01-15 08:39:58 | Krzysztof Borek | Edycja |
2010-01-15 08:30:18 | Krzysztof Borek | Utworzenie |
Liczba odwiedzin | 22877 |
Podmiot udostępniający informację | Wojewódzka Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Katowicach |
Czas wytworzenia informacji | 2010-01-15 08:30:18 |
Osoba wytwarzająca informację | dr n. med. Grzegorz Hudzik |
Czas publikacji | 2010-01-15 08:30:18 |
Osoba wprowadzająca informację | Krzysztof Borek |